23 de febrero de 2011

TUMBET



Es tumbet, per que no ho sàpiga és un plat típic mallorquí que consta de albergínia, carabassí y patata a rodanxes, tot fregit amb una salsa de tomàtiga, jo l'he volgut adaptar a sa Thermomix fent ses verdures i sa patata en es varoma, cosa que ho fa molt més sa i lleuger. Jo ho vaig fer una vegada, però no l'havia apuntat ni fet fotos, sa veritat és que ses fotos que he tret no són del més bones, ja intentaré fer-ne d'altres i posar-les, de moment tenc aquestes, perquè l'he fet per avui sopar, i jo sempre a s'hora de sopar vaig un poc de cul amb es nins, així que no he pogut fer sa foto d'emplatar-ho. Jo avui l'he acompanyat amb bistecs arrebossats, però se pot combinar amb el que més vos agradi: peix (ja sabeu que quan és temps de llampuga, se sòl fer molt amb tumbet), llom, un altre tipus de peix, pitreres arrebossades o a la planxa... inclòs ous estrellats!! Jo he empleat ses verdures un poquet grosses, és millor posar-les petitones perquè mos càbiga tot dins es recipient varoma i se cogui bé, a mi en 40 minuts m'ha quedat ben cuites. Quan aturem sa màquina, si no l'hem d'emplatar totduna, llevam es recipient varoma de damunt es tassó, perquè sino anirà amollant aigua i sa salsa quedarà molt aigosa. Bé, aquí vos el deix tal com jo l'he fet.

Ingredientes:
  • 2 berenjenas pequeñas 
  • 2 calabacines pequeños 
  • 3-4 patatas 
  • 50 g. de aceite de olica virgen extra 
  • 2 dientes de ajo 
  • 1 pimiento rojo 
  • 1 cebolla 
  • 1000 g. de tomate triturado 
  • una hoja de laurel 
  • sal y pimienta al gusto 


Preparación:
  • Cortamos las berenjenas, los calabacines y las patatas en rodajas y los colocamos en el recipiente varoma, superponiéndolos un poco y vamos salando cada capa al gusto, tapamos y reservamos.

  • Ponemos el aceite en el vaso y programamos 3 minutos, temperatura varoma, velocidad 1. 
  • Añadimos los ajos, la cebolla y el pimiento rojo en trozos grandes y troceamos 4 segundos velocidad 5. Luego 7 minutos, temperatura varoma, giro izquierda, velocidad 1.


  • Echamos el tomate triturado, la hoja de laurel, la sal y la pimienta, tapamos y colocamos el recipiente varoma en su posición, programamos 40 minutos, temperatura varoma, giro izquierda, velocidad 1. 
  • Ponemos en una fuente de horno o una "greixonera" (cazuela de barro) la berenjena, el calabacín y las patatas y cubrimos con la salsa de tomate. 




1 comentario: