18 de febrero de 2011

JUDÍAS CON JAMÓN Y BACON




Aquesta és una recepta de guarnició que sòl fer molt, m'encanten ses mongetes i trob que és una manera deliciosa de fer-les. Es dijous en Pau va a cercar sa truita de patates a ca son pare pes bar a l'endemà, i es meu sogre mos prepara una triuteta mini pes nins, així que es dijous sopen de "sa truita de s'abuelo", que per cert, està boníssima, si algun divendres heu d'anar per s'ajuntament de Calvià vos aconsell que passeu pes Bar Ca'n Pau i demanau si li queda truita i feis un pinxito de truita o en bocata, i ja me contareu... Bé, idò avui com és dijous, hi ha truita i per acompanyar-la vaig comprar mongetes en es mercat i m'he posat a fer-les net i a tallar-les. Si es dilluns tenc algun moment a sa feina m'agrada anar en es puesto de fruites i verdures des morets, o a vegades també vaig en es puesto de davora ells, que els hi deim des pagesos, allà tenen uns manats d'alls i de naps molt bons, també venen alguna planteta aromàtica o decorativa amb floretes. Sa majoria des dilluns no puc escapar-me, però bé aquest dilluns vaig aprofitar i vaig comprar quatre cosetes.
Sa recepta la vaig treure de sa pàgina oficial de receptes de Vorverk, i aquí vos la deix com jo la faig. Inclós un dia, que no tenia cuixot salat, li vaig posar una paquetet de salsitxes de Frankfurt, tallades a trocets, a vegades les faig només amb cuixot i aquest pic les he fet també amb bacon. Quan és s'hora de posar ses mongetes dins es tassó, pareix que no han de quedar tan cuitetes i fluixetes, sa veritat és que surten molt bones!!



Ingredientes:
  • Una cebolla
  • 1-2 dientes de ajo
  • 40 g. de acetite de oliva virgen extra
  • 600-700 g. de judías verdes
  • 100 g. de jamón serrano en taquitos
  • 100 g. de bacon en taquitos
  • 50 g. de agua

Preparación:


  • Lavamos las judías,  les quitamos los rabillos y cortamos a trozos
  • Ponemos la cebolla y los ajos en el vaso y troceamos 4 segundos, velocidad 5.
  • Añadimos el aceite y programamos 12 minutos, 100º, giro izquierda, velocidad cuchara.
  • Colocamos la mariposa en las cuchillas, echamos las judías, el agua, el jamón y el bacon y programamos 30 minutos, varoma, giro izquierda, velocidad cuchara. 
  • Listo, podemos servir como primer plato o como acompañamiento a platos de carne o pescado.

2 comentarios:

  1. Acabo de fer aquestes mongetes per sopar.
    I, fins i tot, el meu marit (que no en menja mai) m'ha dit: Què bones estan!!!
    Un èxit total, vaja...

    ResponderEliminar
  2. OStras Joana, idò ja m'has fet contenta!! ARa ja saps com fer-li menjar mongetes!!

    ResponderEliminar